Inclusive leadership w miejskich instytucjach

IMG_1422 przyciete

Jak instytucje miejskie mogą włączać młodzież w swoje działania? Jak być dojrzałym przywódcą dla młodych ludzi, którzy potrzebują naszego przewodnictwa a jednocześnie chcą być samodzielni? Odpowiedzi szukamy w projekcie „Przełącz się na młodzież”.

„Pamiętam z warsztatu moją refleksję, że lider nie musi być osobą, która realizuje tylko i wyłącznie swoją wizję ale może dawać też pole innym. Ciekawym spostrzeżeniem jest też, że liderem nie musi być osoba, która „najgłośniej krzyczy”, tylko ta która potrafi słuchać.” – napisał w podsumowaniu jeden z uczestników.

11-12 kwietnia odbył się pierwszy warsztat w ramach projektu „Przełącz się na młodzież” a jego tematem  było „Przywództwo włączające.”

Uczestnicy – pracownicy warszawskich szkół, domów kultury, ośrodków wychowawczych – mieli okazję się poznać, rozważyć swoją rolę jako liderów, doświadczyć pracy w zespole i poznać model przywództwa Szkoły Liderów. Zastanawiali się nad kompetencjami liderów włączających i nad poziomami słuchania. Tworzyli wizje swoich instytucji w przyszłości i wspólnie zastanawiali się jakie bariery nie pozwalają im dziś tych wizji realizować. Dzielili się doświadczeniem, pytaniami i życzliwą uwagą.

Pod koniec warsztatu zaproszeni goście: Lena Rogowska, Marceli Sulecki i Artur Łęga, którzy maja wieloletnie doświadczenie w działaniach skierowanych do młodzieży opowiedzieli o tym, jak oni rozumieją skuteczne włączanie.

To dopiero początek, przed nami jeszcze dwa spotkania!

 

Projekt „Przełącz się na młodzież” realizowany jest w ramach miejskiego Programu „Młoda Warszawa. Miasto z klimatem dla młodych 2016-2020”