Drobnymi krokami, bazując na dotychczasowych doświadczeniach Szkoły Liderów oraz naszych partnerów z Austrii i Niemiec wypracowujemy metodologię przywództwa włączającego.
W ramach programu „Inclusive Leadership” wypracowujemy nową metodologię służącą wspieraniu przywództwa w środowiskach zagrożonych wykluczeniem. Model „przywództwa włączającego” powstaje w na bazie dotychczasowych doświadczeń Szkoły Liderów oraz naszych partnerów alp i EU-Fundraising Association w rozwijaniu przywództwa i kompetencji przywódczych.
Za nami dwa szkolenia – w Wiedniu i w Warszaw ie, podczas których dzieliliśmy się naszymi metodami pracy z liderami, sposobami na rozwijanie kompetencji liderskich, metodami szkoleniowymi. Mieliśmy okazję rozmawiać zarówno o tym, co łączy partnerów z Austrii, Niemiec i Polski w zakresie edukacji liderskiej, jak również o tym czym różnią się nasze podejścia i z czego wynikają odmienności.
W marcu 2017 podczas 5-dniowego szkolenia w Wiedniu poznawaliśmy metodologię „Inclusive and Authentic Leadership”, która została wypracowana przez austriackiego partnera. W maju 2017 gościliśmy w Warszawie naszych partnerów wraz silną grupą edukatorów i liderów. Był to intensywny czas wymiany doświadczeń miedzy liderami pracującymi z grupami zagrożonymi wykluczeniem, doświadczania różnych edukacyjnych metod pracy opartych na wzmacnianiu i odkrywaniu różnorodności,
Model „Inclusive Leadership” powstaje przy znacznym udziale naszych absolwentów-praktyków, czyli tych, którzy na co dzień pracują z grupami zagrożonymi wykluczeniem. W czerwcu 2017 podczas III spotkania Designerów Procesów Rozwojowych „Przełącz się na młodzież” Maria Makowska ze Szkoły Liderów razem z naszą absolwentką Anną Rutz – Pełnomocnikiem Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych UAM opowiadały o tym w jaki sposób metodologia Inclusive Ladership może być używana do pracy z młodzieżą.
Zapraszamy do polubienia profilu Inclusive Leadership na fb!
Program „Inclusive Leadership – the new attitude towards the reinforcement and the development of the members of disadvantaged groups” jest współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+.