Inclusive Leadership
Program „Inclusive Leadership – nowe podejście do wzmacniania i rozwoju osób ze środowisk defaworyzowanych” jest wspólną inicjatywą: Fundacji Szkoła Liderów (Polska), Alp – Aktivieren von Leadership Potential (Austria) oraz EU-Fundraising Association (Niemcy).
W ramach programu wypracujemy nową metodologię służącą wspieraniu przywództwa w środowiskach zagrożonych wykluczeniem: wśród osób z niepełnosprawnościami, osób z terenów wiejskich, uchodźców oraz imigrantów. W poszukiwaniach modelu „przywództwa włączającego” planujemy twórczo korzystać z dotychczasowych doświadczeń Szkoły Liderów w rozwijaniu przywództwa i kompetencji przywódczych na równi z bogatego résumé naszych absolwentów-praktyków, czyli tych, którzy na co dzień pracują z grupami zagrożonymi wykluczeniem.
Celem programu jest zwiększenie efektywności programów rozwojowych dla osób z grup zagrożonych wykluczeniem. Środkiem do tego będzie innowacyjny model Inclusive Leadership gotowy do wprowadzenia w praktykę liderów tych środowisk. Chcemy, aby opracowany przez nas model IL był użytecznym narzędziem do wzmacniania kompetencji społecznych oraz gotowości do rozwoju osób, które będą adresatami działań edukacyjnych.
Uczestnicy programu
Będziemy pracować z:
- liderami środowisk defaworyzowanych, takich jak: osoby z mniejszych miejscowości, osoby niepełnosprawne, imigranci oraz uchodźcy;
- trenerami i edukatorami, którzy pracują z powyższymi grupami;
- przedstawicielami administracji, mającymi wpływ na lokalne prawodawstwo i polityki społeczne;
- pracownikami organizacji pozarządowych, które zajmują się aktywizacją lub edukacją osób z powyższych grup
Program w praktyce
W ramach programu będziemy pracować z 3 organizacjami partnerskimi działającymi w obszarze edukacji dorosłych i związanymi z nimi środowiskami edukatorów, którzy poprzez współpracę z siecią liderów społecznych mogą skutecznie upowszechniać wypracowaną metodologię.
W ramach programu powstaną 3 materiały edukacyjne:
- podręcznik „Przywództwo włączające” dla liderów środowisk zagrożonych wykluczeniem;
- podręcznik dla edukatorów i trenerów „Zastosowanie modelu Inclusive Leadership w pracy w środowiskach defaworyzowanych”;
- internetowy zestaw edukacyjny upowszechniający wiedzę o Inclusive Leadership
Efektami naszej pracy podzielimy się podczas seminarium w Wiedniu (marzec 2017), seminarium w Berlinie (data) i konferencji podsumowującej w Warszawie (luty 2018).
Partnerzy programu
Projekt jest sfinansowany z funduszy Komisji Europejskiej w ramach programu Erasmus+. Materiał odzwierciedla jedynie stanowisko jej autorów i Komisja Europejska oraz Narodowa Agencja Programu Erasmus+ nie ponoszą odpowiedzialności za jej zawartość merytoryczną.